Faciliteitenrapport

Deze brochure bevat een checklist waarmee bruikleennemers een faciliteitenrapport kunnen samenstellen.

Dit standaardformulier is speciaal ontwikkeld voor bruikleennemers van collecties en musea. Op basis van het ingevulde formulier kunnen musea beoordelen of de ruimte waarin de bruikleennemer de geleende objecten wil tentoonstellen, hiervoor ook geschikt is. Vervolgens kan een beslissing worden genomen over het al dan niet honoreren van de aanvraag. Deze vragenlijst is een beknopte versie van bestaande modellen, en kan makkelijk en snel worden ingevuld.

Niet-museale instellingen

Steeds meer musea overwegen bruikleenaanvragen te honoreren van niet-museale instellingen. Voordat musea overgaan tot het uitlenen van objecten, willen ze er zeker van zijn dat potentiële bruikleennemers er goed voor kunnen zorgen. Om dat te kunnen beoordelen hebben musea informatie nodig. Die informatie kan worden verkregen door middel van een faciliteitenrapport. Een faciliteitenrapport geeft inzicht in de faciliteiten en voorzieningen van het gebouw van de bruikleennemer. Hieruit moet blijken of hij de geleende objecten zorgvuldig kan beheren.

Voor wie

Deze brochure is voor beheerders van collecties en instellingen die geïnteresseerd zijn om museale collecties of stukken te lenen.

Colofon

ICN-Informatie nummer 5
Tekst: Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed
ISSN: 1566-760 x
© Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed, 2000